torsdag 29 mars 2018

Jag köpte mer Apple

Jag köpte mer Apple. På ren magkänsla - det här är inte ett företag jag räknat på.

Jag har använt Apple i ungefär 15 år: desktopdatorer av olika modeller, MacBooks, iPhone, iPod samt förstås utnyttjat det ekosystem av tjänster som vävts kring hårdvaran i form av iTunes, Apple Music, Appstore och så vidare.

Aktien finns redan i portföljen - eller "i väskan" som uttrycket tycks vara bland vissa aktieskribenter - som det fjärde största aktieslaget. Trots att det sticker ut lite gentemot min övriga strategi som är mer utdelningsfokuserad så tycker jag ändå företagets aktie förtjänar en rejält tilltagen plats i det som jag ser som en av flera plattformar för min ålderdoms ekonomi; jag hoppas och tror att på några årtiondes sikt så är det här en bra investering.

Därför köpte jag ännu mer Apple igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar