torsdag 25 februari 2016

Mat och mobiler

Mat och mobiler - så kan man sammanfatta de senaste två dagarnas inköp, ett steg i den diversifieringsriktning som jag hade tänkt röra mig ett tag framöver.

Har köpt ganska mycket Tele2, men eftersom jag långt ifrån är uppe i de 5 procent av portföljen som jag har som riktmärke för den här typen av innehav så kan det mycket väl bli ett eller annat inköp till framöver.

Dessutom köpte jag Axfood. Aktien har dalat en del den senaste tiden, förmodligen för att en storägare gör sig av med aktien, som stigit mycket det senaste året eller så; cashar in vinster, vad vet jag. Jag tycker att det finns saker som talar för aktien, så jag tryckte på köpknappen idag.

Mer mat blev det i form av ett köp i Marine Harvest. Är sugen på att lära mig mer om det här företaget och dess världsomspännande nätverk för laxodling. Bakgrund hos Utdelningsblogg/Elorasa och Rullstolsinvesteraren.

Och så föll jag för Stefan Thelenius lilla kampanj för Boston Pizza Royalties Income Fund. Så nu är man ägare till en liten bit av ett kanadensiskt pizzaimperium. (Se även Marcus Hernhag.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar